1. Lach tijdens de les.

Uit onderzoek is gebleken dat als je lacht tijdens het sporten je workout minder moeite kost! Als je je gezicht namelijk altijd vertrekt span je je spieren aan en kost je dit een stuk meer energie. Ook al vind je er weinig grappigs aan, tover dan toch maar een fake smile op je gezicht! Want uit ditzelfde onderzoek blijkt dat als je jezelf voor de gek houdt door een nep lach op je gezicht te toveren tijdens je workout je je hersenen laat denken dat je je goed voelt én het sporten veel beter gaat! Wauw!
Note: En als de hele zaal nou vol lachende dancinqueens staat kan ik me voorstellen dat de instructrice daar ook vrolijker van wordt (en je dus nog harder aan het werk zet!!).

2. Ga op de eerste rij staan.
Frontrow diva’s, jullie krijgen competitie! 😉 Wil jij je workout namelijk nog intensiever maken, zorg dan dat je vooraan staat! Als je vooraan staat tijdens  je dance workout sta je namelijk helemaal in het gezichtsveld van de instructrice. Even rustig aan doen zit er dan voor jou niet in! Daar zorg ik wel voor!

3. Zing mee met de liedjes.
Als je meezingt met de liedjes tijdens je dance workout moeten je longen harder werken en zul je meer energie verbranden. Daarnaast leidt het meezingen af van je vermoeidheid! Vermoeidheid zit vaak voor het grootste gedeelte in je hoofd en niet zozeer in je spieren. Door mee te zingen leid je jezelf dus eigenlijk af van het vermoeide gevoel én het is ook nog eens super leuk. Win-win!

4. Trek een strakke outfit aan.
Hoe strakker je topje hoe eerder je geneigd bent om je buik in te houden! En wat doe je als je je buik inhoudt? Je spant je buikspieren aan! 😉 Als je tijdens het dansen je buikspieren aanspant zal je workout nog intensiever worden.

5. Kom vaker dan één keer per week.
Hoe vaker je komt hoe beter je de danspasjes leert. En hoe beter jij de danspasjes kent hoe meer energie je in de danspasjes kan leggen!

6. Kijk naar jezelf in de spiegel terwijl je danst.
Kijk tijdens je workout eens naar jezelf in de spiegel! In je hoofd dans je namelijk altijd veel groter en uitbundiger dan dat je in werkelijkheid doet. Je denkt misschien dat je nu al de moves van Beyonce aan het maken bent maar als je in de spiegel kijkt zul je zien dat ze misschien toch iets meer weg hebben van die van je tante Marietje ;-)! Kijk naar jezelf in de spiegel en zie hoe je echt danst. 9 van de 10 keer zul je zien dat je nog een heel stuk uitbundiger kunt dansen (en hierdoor verbrand je weer meer calorieën). 

7. Neem een vriendin mee (die je eigenlijk toch niet zo héél leuk vindt).
Of waarmee je een beetje competitie voelt. Of juist die ene vriendin die knettergoed kan dansen! Doordat je natuurlijk niet onder wil doen voor die vriendin ga je veel fanatieker dansen. Resultaat: een intensievere workout ;-)! 

Heb jij nog meer ideeën om je workout intensiever te maken? Laat ze mij dan zeker weten in de comments op Facebook!

Liefs Evelien