Inmiddels zijn we een paar weken verder en ik moet zeggen, het gaat weer een stuk beter met mijn eetpatroon. Natuurlijk eet ik heus nog wel eens wat lekkers en drink ik echt nog wel eens een glas cola, maar over het algemeen een stuk minder geraffineerde suikers. Meer vers en minder snoep… resultaat: geen vreetbuien meer! 

De vermoeidheid wordt helaas nog niet echt beter maar misschien heeft dat ook iets meer tijd nodig. Ik deelde al eerder een aantal lekkere, gezonde recepten maar dit is ook een favoriet van mij. Weer simpel, snel te maken (mijn motto: niet langer in de keuken staan dan de tijd die nodig is om het op te eten!), lekker en ook nog eens (geraffineerde) suikervrij. 

Ik eet deze pannenkoekjes graag bij het ontbijt of bij de lunch. Meestal leg ik er (zoals je op de foto kunt zien) nog wat plakjes banaan bij op en schenk ik er wat honing overheen. UIteraard zijn er nog veel meer variaties mogelijk! 

Maar eerst het recept!

Ingrediënten voor 1 persoon.
– 1 flink rijpe banaan
– 1 ei
– Snuf kaneel

Bereidingswijze.
– Mix het ei met de banaan. Ik doe dit meestal in een blender, dat gaat het makkelijkst. Als je deze niet hebt kun je ook een staafmixer gebruiken of de banaan heel fijn maken en mixen met het ei met behulp van een garde.
– Voeg een snuf kaneel toe.
– Verwarm wat boter, olijf- of kokosolie in een bakpan.
– Bak de pannenkoekjes zoals je normaal ook een pannenkoek bakt. Het is het handigst om kleine pannenkoekjes te maken omdat ze snel uit elkaar vallen als je ze te groot maakt. Ik bak er 3 tegelijk in 1 pan.
– Je kunt van dit beslag ongeveer 6 kleine pannenkoekjes bakken. Stapel ze op, besprenkel met de honing en wat banaan stukjes en klaar is je heerlijke ontbijt/lunch.

Variëren met andere soorten fruit als topping is heerlijk. Ik eet ze bijvoorbeeld ook graag met blauwe bessen of aardbeien. Ook kun je, om ze wat vullender te maken, 2 eetlepels havermout toevoegen. Ook nog eens heel erg gezond ;-)! 

Eet smakelijk alvast! 

Liefs Evelien!