Het vinden van gezond broodbeleg vind ik altijd zo lastig. Wat is nou wel en wat is nou niet gezond? Kijk, dat een boterham vol schuddebuikjes niet altijd een goed idee is.. Dat begrijp ik ook ;-)! Maar tegenwoordig lijkt het zelfs alsof een plakje kaas op je boterham al niet meer goed is! Dat plakje kaas blijf ik gewoon lekker eten maar zo af en toe variëren is natuurlijk altijd goed. Vandaar dit heerlijke receptje voor een simpele maar gezonde tonijnsalade voor op je boterham, cracker of beschuit. Geen gekke onuitspreekbare ingrediënten, je kunt alles gewoon bij de supermarkt kopen en ik garandeer je dat je dit met 5 minuutjes in elkaar geflanst hebt!

Ingrediënten voor 4 flinke boterhammen/crackers:
– 1 blikje tonijn (liefst op water)
– 2 eetlepels huttenkase (tip: koop dit bij Lidl, lekker en goedkoop!)

  • Peper en zout
  • Een augurk 
  • Optioneel een beetje sambal of chilipoeder

Bereidingswijze:

  1. Open het blikje tonijn en giet het water er uit. 
  2. Voeg de 2 eetlepels huttenkase, peper en zout toe en meng goed met elkaar. Ook kun je nu de sambal of chilipoeder toevoegen mocht je dat lekker vinden. 
  3. Snij de augurk in kleine stukjes en voeg toe.

En that’s it! Eet smakelijk!

Liefs Evelien.