Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik zoek regelmatig online naar leuke, en vooral niet al te ingewikkelde, recepten. Sinds kort kom ik steeds vaker 1-pan gerechten tegen. Super makkelijk te maken en weinig afwas naderhand, ik ben fan! Vandaag besefte ik me dat ik zelf al jarenlang ook zo’n 1-pan gerecht maak. Vrij basic, zeker niet ingewikkeld, gezond en met 15/20 minuten klaar. 

Hoe ik er ooit mee begonnen ben weet ik niet meer precies. Meestal zie ik een gerecht en geef ik er mijn eigen draai aan. Thuis wordt dit nogal eens tegen me gebruikt als vervolgens een gerecht mislukt of niet zo lekker is als verwacht… “Volg nou toch eens het recept!” krijg ik dan weer te horen. Als het gerecht wel gelukt is? Dan is het stil! Mannen….. 

Maar goed, het recept. Hieronder beschreven op de aller aller aller makkelijkste manier.

Benodigdheden voor 2 personen:

– 250 gram mager rundergehakt 

– 1 zakje kant en klare wok noodles (zitten 2 zakjes in het pakje maar 1 is genoeg)

– 350 gram soepgroenten (kant & klare zak)

Bereiding:

1. Rul het gehakt in een wok en kruid het zoals jij wilt. Ik gebruik wat zout, peper en knoflookpoeder (en soms cajun als ik er zin in heb).

2. Gooi de soepgroenten er bij in en laat het een paar minuten staan.

3. Gooi de noodles er nu bij in. Ik breek zelf de noodles met mijn handen voordat ik ze in de wok gooi. Eet wat makkelijker straks.

4. That’s it!

Doe er eventueel nog een sausje doorheen. Zelf vind ik sweet chili erg lekker. Bij de toko koop je suikervrije chilisaus van het merk Pantainorasingh. 

Uiteraard kun je verder variëren waar en hoe jij wil. Kipfilet i.p.v. gehakt. Verse groenten i.p.v. een zakje. Noodles die je eerst kookt i.p.v. kant en klare. Etc. Etc. Maar wees gewaarschuwd… Je zal dan langer tijd doorbrengen in de keuken :).

Selamat Makan!

Linda

2 Comments

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.