Voor mij moet een gerecht altijd aan 3 eisen voldoen. Ze moeten allereerst natuurlijk heel erg lekker zijn, er moeten geen moeilijke of gekke ingrediënten inzitten die ik niet bij de supermarkt kan kopen en het moet snel in elkaar te flansen zijn.

Als het recept ook nog eens veel groente bevat en goed vult ben ik dik tevreden. En laten al deze eisen nou samen komen in dit recept! Een heerlijk recept wat ik uit het Skinny Six kookboek haalde van Chicks Love Food . Een kookboek waarin alleen maar gezonde recepten te vinden zijn met maximaal 6 ingrediënten. LOVE IT! 

Dit recept (wat ik wel een beetje aanpaste naar mijn eigen smaak) bevat ook slechts 6 ingrediënten en is in een handomdraai gemaakt. Ik weet zeker dat je het lekker zult vinden :).

Ingredienten voor 2 personen:

– 200 gram kipfilet

– 10 eetlepels magere kwark

– Een halve komkommer

– 1 avocado

– 2 handen verse spinazie

– 2 volkoren wraps

Bereidingswijze:

– Snij de kipfilet in dunne reepjes, kruid ze met wat peper, zout en/of kip kruiden.

– Doe een beetje olijfolie in de pan en bak de kip in een kleine 10 minuten gaar.

– Van de kwark maak ik ondertussen een sausje. Snij de komkommer in kleine stukjes en voeg deze, samen met flink wat peper en zout (en eventueel een teentje knoflook), toe aan de kwark en meng het goed met elkaar. Als je nog wat verse bieslook in huis hebt is dit ook heel erg lekker om er aan toe te voegen ;-)!

– Prak de avocado fijn en schep op beide wraps een halve avocado.

– Leg hier 1 hand verse spinazie bij op.

– Daarbovenop doe je de kip en je maakt het af met het kwark sausje.

Dit recept kost je echt maximaal 20 minuten en je zet een heel gezonde maaltijd op tafel. 1 wrap per persoon klinkt best weinig maar de avocado en de kwark zijn zo vullend dat het echt meer dan genoeg is! Mocht je toch meer wraps willen maken koop dan gewoon een extra avocado en bak wat meer kip. Je kunt natuurlijk het recept ook gewoon verdubbelen! 

Eet smakelijk,

Liefs Evelien.