Een platte strakke buik, ik heb hem helaas (nog) nooit gehad. Sommigen hebben hem van nature en kunnen zichzelf schaamteloos volproppen met chocola zonder dat er maar een spoortje van te zien is op hun buik, die mensen vind ik bij voorbaat al minder aardig. Helaas val ik ,samen met vele anderen, niet in die categorie. Chocola, chips en junkfood vinden gelijk hun weg naar mijn net iets te zachte buikje en verwaarlozen (helaas) mijn billen en (gelukkig) mijn benen. Toch lijkt  het me wel eens leuk om zo’n croptop te dragen zonder dat mensen denken: “OMG dat kan toch niet!” . Maar goed, net zoals vele anderen, heb ik geen zin om mezelf te verhongeren en mezelf elke dag 500 x dubbel te vouwen in vermoeiende crunches.

Toch is het doen van buikspieroefeningen goed voor je. Vorige week kwam een lid van Luv2Move bij me met de vraag of ik haar kon helpen haar buikspieren te versterken. Ze heeft rugklachten die voortkomen uit te slappe buik- en rompspieren en op advies van haar fysio moet zij dus buikspieroefening doen. Van die verschrikkelijk, saaie en vervelende oefeningen die je twee x doet en er daarna op de een of andere manier niet meer aan denkt. Tot dat je weer bij de fysio zit en je braaf met een rood hoofd zegt dat je de oefeningen elke dag netjes 3 x gedaan hebt (schaam je!)

We kwamen samen op het volgende idee: Buikspierkwartier (BSK) Luv2Move style!

Afgelopen week ben ik bezig geweest met het ontwikkelen van een BSK die leuk is om mee te doen! Zoals alles bij Luv2Move natuurlijk ;-). Vanaf maandag 24 oktober kun je 4 weken lang elke maandag en woensdag meedoen om 19:10 uur met het Luv2Move BSK.

Voor leden gratis! Heb jij een strippenkaart of dans je niet bij ons maar wil je wel meedoen? dan betaal je een 10tje (klik dan hier) en mag je 4 weken lang alle BSKtjes meedoen.

Ik snap dat je nu overloopt van enthousiasme en je gelijk wil opgeven, maar om teleurstelling voorkomen wil ik je wel even waarschuwen:

Door alleen buikspieroefeningen te doen zul je geen platte, sexy strakke sixpack ontwikkelen. Jouw buikspieren (die je wel hebt, ook al zeg je van niet ) zitten verstopt onder een laagje vet. Dus om een Doutzen buikje te krijgen moet je vetpercentage omlaag; gezonde voeding en ja ja cardio! Dansen dus.

Voor sterkere buikspieren is 2x per week meedoen (of thuis doen) een must en voor blijvend resultaat zul je het moeten bijhouden. Net zoals tanden poetsen een dagelijkse routine is (als je daar mee stopt wordt het leven er ook niet leuker op), moeten deze oefeningen een vast plekje krijgen in jouw leven.

De voordelen van het Luv2Move BSK is dat meedoen de kans op lage rugklachten verkleind. Sterke buikspieren helpen mee aan de ondersteuning van jouw rug en zorgen voor minder pijn. Daarnaast zorgt een sterke romp voor meer stabiliteit en zullen al jouw dagelijkse bewegingen net iets makkelijker gaan. We doen het samen en ik beloof je, het zal niet saai zijn!

Opgeven dus! vol=vol…

Liefs Evelien

4 Comments

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.